Urban Arrow

Drive Change | a decade of cargobikes

Met meer dan 80 journalisten onthulden we de Anniversary Urban Arrow op de Eurobike, de grootste fietsvakbeurs van Europa in Duitsland. Het was de kers op de taart van ruim een jaar lang buitengewoon keihard werken.

Van juni 2020 tot en met maart 2022 werkte ik als teamleider van het marketing- & communicatieteam bij Urban Arrow. In die periode was Urban Arrow organisch gegroeid van een niche product naar een Europese standaard. Binnen een markt waar de concurrentie bijna als paddenstoelen uit de grond kwamen was er behoefte aan marketing resultaat.

Ik begon met het opbouwen van het team van 3 naar 8 merkliefhebbers van Urban Arrow. In de tussentijd verhuisden we naar een nieuw pand met een distributiecentrum en showroom. Samen met het hun en mijn vertrouwde bureaus Vandenberg en Mountaineers in Maarn hebben we de 360-campagne Drive Change gemaakt. Deze bestond uit een restyle van het merk, jubileum-boek, social mediacampagne en ook nog een heel nieuwe website voor consumenten en B2B.

Tussendoor heb ik beurzen gedraaid en fotoshoots geproduceerd. Na de Proday’s in Frankrijk, hadden we Parijs als decor voor een fotoshoot van familiefietsen en zakelijke bakfietsen. Een grote wens van de Franse dealers en de Urban Arrow B2B directeur. Diezelfde zomer heb ik de EuroBico gedraaid. Langs de Main in Frankfurt fietste ik weer met de geweldige fotografen van Bill Tanaka voor nog een fotoshoot. Samen met collega’s van het inside team maakten we foto’s in lokale setting. Een vraag van de Duitse dealers die eindelijk beantwoord werd.

In het najaar heb ik een webinar geproduceerd voor Duitse dealers. Samen met Event My Brand een internationaal dealer evenement op het hoofdkantoor georganiseerd met meer dan 400 dealers van over de hele wereld.

Internationale beurzen, fotoshoots, jubileumboek