Aan de Poel

10-jarig jubileum

Restaurant Aan de Poel heeft twee Michelin sterren. Het restaurant heeft een fantastisch uitzicht over het water de Poel aan het Amsterdamse Bos. Pure smaaknuances en respect voor seizoensproducten kenmerken de keuken van patron-cuisinier Stefan van Sprang. Maître-sommelier Robbert Veuger serveert er de beste wijnen bij. Het restaurant bestaat tien jaar en Van Sprang zijn wens is een eigen boek. Ze benaderen drukkerij Van den Berg in Maarn. Trends Connected verzorgt voor dit bureau voor veel klanten de merkstrategie en marketingcommunicatie.

Vertrekpunt

Van een opdracht ‘Maak een boek’ heeft Trends Connected geholpen om een geïntegreerde campagne te maken ‘A Phenomenal Signature.’ Trends Connected werd ingehuurd voor de merkstrategie en PR. Ik vervulde de rol van hoofdredacteur bij het culinaire boek, van regisseur en interviewer bij de video’s van het personeel en ambassadeurs. Daarnaast verzorgde ik de PR. Ik dacht mee met het team van Aan de Poel om het bereik op social media te vergroten.

Aanpak

De focus verlegden we van print naar digitale media: een combinatie van verhalen in het boek met verhalen op video. Deze vorm van integrale storytelling versterkten de boodschap van Aan de Poel: dat iedereen zich thuis mag en kan voelen in dit twee Michel sterren restaurant.

Resultaat

Voor deze campagne is geen nul-meting gedaan en geen rapportage gemaakt van online bereik. Bekijk de video’s en oordeel zelf wat je vindt van het resultaat en of het je uitnodigt een keer te gaan eten bij Aan de Poel. Ik weet in ieder geval van alle gesprekken en reviews je zelfs op je badslippers en joggingbroek naar Aan de Poel kunt gaan en je compleet op je gemak voelt en kan genieten van het aller-, allerlekkerste eten en drinken.

Urban Arrow

Drive Change | a decade of cargobikes

Met meer dan 80 journalisten onthulden we de Anniversary Urban Arrow op de Eurobike, de grootste fietsvakbeurs van Europa in Duitsland. Het was de kers op de taart van ruim een jaar lang buitengewoon keihard werken.

Van juni 2020 tot en met maart 2022 werkte ik als teamleider van het marketing- & communicatieteam bij Urban Arrow. In die periode was Urban Arrow organisch gegroeid van een niche product naar een Europese standaard. Binnen een markt waar de concurrentie bijna als paddenstoelen uit de grond kwamen was er behoefte aan marketing resultaat.

Ik begon met het opbouwen van het team van 3 naar 8 merkliefhebbers van Urban Arrow. In de tussentijd verhuisden we naar een nieuw pand met een distributiecentrum en showroom. Samen met het hun en mijn vertrouwde bureaus Vandenberg en Mountaineers in Maarn hebben we de 360-campagne Drive Change gemaakt. Deze bestond uit een restyle van het merk, jubileum-boek, social mediacampagne en ook nog een heel nieuwe website voor consumenten en B2B.

Tussendoor heb ik beurzen gedraaid en fotoshoots geproduceerd. Na de Proday’s in Frankrijk, hadden we Parijs als decor voor een fotoshoot van familiefietsen en zakelijke bakfietsen. Een grote wens van de Franse dealers en de Urban Arrow B2B directeur. Diezelfde zomer heb ik de EuroBico gedraaid. Langs de Main in Frankfurt fietste ik weer met de geweldige fotografen van Bill Tanaka voor nog een fotoshoot. Samen met collega’s van het inside team maakten we foto’s in lokale setting. Een vraag van de Duitse dealers die eindelijk beantwoord werd.

In het najaar heb ik een webinar geproduceerd voor Duitse dealers. Samen met Event My Brand een internationaal dealer evenement op het hoofdkantoor georganiseerd met meer dan 400 dealers van over de hele wereld.

Internationale beurzen, fotoshoots, jubileumboek